Zespół Edukacji Elementarnej pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN przygotował opinię o programie „Równościowe przedszkole. Jak uczynić wychowanie przedszkolne wrażliwym na płeć”. Zdaniem ekspertów program ten jest sprzeczny w wielu punktach z założeniami edukacji dziecka. Nie można go traktowac jako programu edukacji przedszkolnej, gdyż nie spełnia stosownych wymagań. Formę opracowania sugerują także zawarte w nim deklaracje odnosnie do intencji – jest raczej metaprogramem. Idea wychowania równościowego jest utożsamiana z wychowaniem apłciowym, co zdaniem Zespołu Edukacji Elementarnej jest błędem. Ponadto brak w programie szczegółowych celów kształcenia i wychowania, a także uwzględnienia indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości. Treść opinii można przeczytać tutaj.
Wpis Opinia o programie 'Równościowe przedszkole'
opublikowano: 2 stycznia 2014